אמנת זכויות טכנולוגיות של תלמידים בבית הספר

 

אמנת זכויות טכנולוגיות של תלמידים בבית הספר  חזרה לדף האב- חינוך ואתיקה

שקד כהן, בנה של ריקי כהן מחדרה (אליבה דשר האוצר לפיד 2013) כותב את "זכותי" מבוסס על המקור שבהמשך כאן למטה.

————————————————————————————————————————————————

מקור: מתורגם עם עריכה קלה מ-  Brad Flickinger (02/02/2012)  Educational Technology Bill of Rights for Students. teachbytes.

1. זכותי להשתמש בטכנולוגיה האישית שלי בבית הספר, ולא שיכריחו אותי   להשאיר את הטכנולוגיה החדשה האישית שלי לשימוש רק בבית' ולא בבית הספר' שברוב המקרים הוא לא רלוונטי לעידן הנוכחי. אם אני יכול לממן זאת – תנו לי להשתמש בו;  אני לא צריך טובות שתרכשו עבורי. אם אני לא יכול לממן זאת, אז בבקשה עזרו לי – לא אכפת לי להשתמש בציוד בית הספר.

2. זכותי לגשת לרשת האינטרנט בתקשורת אלחוטית WiFi. תפסיקו להאשים את רוחב הפס, אבטחה, נזקי קרינה וכל גורם אחר – אם אני יכול להתשמש ב-WiFi  בקניון או בבית, אני חושב שזכותי להשתמש כך גם בבית הספר.

3. זכותי להציע בשיעור ובהכנת שיעורי הבית, שימוש בכלים דיגיטליים ברשת המוכיחים את הבנתי בנושא הנלמד, ללא קשר אם המורה מכיר אותם או לא. רק בגלל שלא שמעת מה זה  Prezi  (מצגת און-ליין ברשת) ,  Voki או Glogster (רשת מסרים חזותיים), ואתה, המורה, לא משתמש ברשת חברתית או בתקשורת מסרים אחרת…,  זה לא אומר שאני לא יכול להשתמש בכלים אלה, גם כדי להוכיח לך שאני מבין מה אתה מלמד אותי.

4. זכותי לצטט את הויקיפדיה כמקור שאני משתמש בו לחקר. רק בגלל שאתה מאמין באופן מכליל ומוקצן שויקיפדיה מלאה במידע שגוי זה לא אומר שזה נכון – ובכל מקרה הרי כולנו משתמשים בה  (גם אתה…). אני מוכשר מספיק לוודא מה שאני מוצא ברשת, אם זה נכון ומתאים לי או למשימה הלימודית, או לא.

5. זכותי להשתמש במדיה חברתית גם בין כתלי בית הספר, בו כולנו חיים, בה כולנו מתקשרים אחד עם השני. אנחנו לא משתמשים בדוא"ל לשם קשר אחד עם השני, אלא בפייסבוק, טוויטר, מסרים מידיים ואס-אם-אס. המורים ובית הספר צריכים  לנצל את היתרונות של תקשורת זו לשם פרסום הודעות ומטלות במדיה החברתית- פשוט תקבלו תוצאות טובות יותר!

6. זכותי לזכות במורים שבקיאים במה ואיך להתנהל עם טכנולוגיה עדכנית בכתה. מורים אלה יודעים מתי ובאיזו מידה להשתמש בטכנולוגיה, ומתי לשים אותה בצד. הם יודעים היטב להראות את שביל הזהב בין שימוש בפעילות מקוונת ברשת ובין פעילות אחרת. הם לא שופכים את תינוק-הטכנולוגיה יחד עם המים.

7. זכותי לזכות במורים שמלמדים אותי, ואף עומדים על כך להשתמש במיומנויות המאה ה- 21. בעתיד הרי אזדקק למשרה הולמת את כישורי ואת המציאות העדכנית בשוק העבודה – אנא עזרו לי בכך, אל תשאירו אותי מאחור!

8. זכותי להיות נוכח ומונגש באמצעות הטכנולוגיה. אני אוהב את התגובות  שאני מקבל באמצעותה. אני חי בעולם של משובים וחיזוקים מידיים, ולגלות רק עוד כמה שבועות שלא הבנתי את השיעור – זה משגע אותי! אם אתם, המורים, הייתם משחק ווידאו, אף אחד לא היה משחק בכם- המשובים שלכם מה-זה איטיים מדי!

 9. זכותי להיות מוגן מפני פגעי הטכנולוגיה. אני לא רוצה להיפגע מבריונות רשת, להיות מפוחד  כל פעם שאני נכנס לרשת, וודאי לא לחוות אכזריות מקוונת כלפי. אנא עזרו לי ותנו לי כלים לשימוש מושכל, אחראי ובטוח. אנא הישארו מעודכנים עם מידע מסוג זה, ולמדו אותי לעשות בחירות נכונות. אני לא אתם, המורים, ואנו לא רואים עין בעין מה להעלות לרשת, אך עזרו לי לפגוש אותכם באמצע: התחשבו בצרכים, בנורמות  ובהרגלים שלי, והראו לי את הדברים שנכון לעשות כדי להגן עלי.

 10. זכותי ללמוד עם מורים שמבינים ויודעים איך ליישם למידה דיגיטלית עדכנית. הם להוטים אחר הייעוד שלהם ליישם, ומאמצים את השימוש הנכון והמידתי בטכנולוגיה לסייע ללמידה שלי.  אפשר שידעו יותר ממני אודות מלחמת העולם הראשונה, אבל אני יודע ומשתמש ב-  Glogster  (= רשת חברתית של מסרים ויזואליים) למשל, וזה לא עניינו של איש!

תודה מורים יקרים על ההקשבה. אנא מלאו אחר בקשותי ועמדו על זכויותי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.