פרסום, מיתוג ושיווק בית הספר בפייסבוק

פרסום, מיתוג ושיווק בית הספר בפייסבוק

עידית אבני ואברום רותם

יוני 2010

למאמר המלא (pdf)

פייסבוק, הרשת החברתית שסוחפת את העולם כולו, נעשתה חלק ממציאות חיינו האישיים, החברתיים והמקצועיים. יותר ויותר מנהלי שיווק, מנהלי מותג, מנהלי חברות, בעלי עסקים, ארגונים, מוסדות, ידוענים, אנשים פרטיים ואף נבחרי ציבור מכירים ביכולת המינוף של הרשתות החברתיות ומפגינים נוכחות בזירות אלה. אין כל סיבה שבין המוצרים, המוסדות והארגונים המפרסמים וממתגים עצמם בפייסבוק כיום (2010) יעדר מקומו של בית הספר. בישראל כיום הפייסבוק היא הרשת המצויה ביותר (אבני ורותם, 2010), ולמעשה הפכה לכינוי מקביל לרשת חברתית. בעתיד הקרוב נראה מן הסתם כניסת רשתות אחרות, אך נראה שכל שימוש יעיל לצרכי מיתוג ופרסום יעשה בעתיד הקרוב בפייסבוק. המושג מיתוג (Brand) בית-ספר שאול מעולם הפרסום, ומייצג את סימן ההיכר, הדימוי של בית הספר כפי שנתפס בעיני ציבור הלקוחות (הורים ותלמידים) וכפי שנתפס בעיני הציבור בכלל. עוד ב- 2007 דיווח, למשל, בי"ס תיכון מיסורי על הגדלה ניכרת בתרומות לבית הספר, רק כתוצאה משימוש המורים בפייסבוק, גם לצורך פרסום ומיתוג בית הספר ( Heavin, 2007). בתי ספר בישראל מנהלים אתרים בית ספריים שמהווים אמצעי פרסום פאסיבי ומוגבל. פרט למוסדות אחדים, לא מקובל עדיין (2010) לפרסם ולשווק בתי ספר כמוצר ללקוחות הפוטנציאלים, כמו גם לא להפעיל יחסי ציבור באמצעות האינטרנט. לכן לא נראה כאן פרסומת ממומנת בגוגל או במקומות אחרים ברשת על בית ספר מסוים, לכל היותר שלטי חוצות זמניים בישוב, או פרסום חד פעמי במקומון. מחקר עדכני מראה שגם באקדמיה הישראלית השימוש בפייסבוק מועט ושמרני, ולעומתו, השימוש בטוויטר רחב ועדכני הרבה יותר (פורקוש- ברוך והרשקוביץ, 2010), אך גם כאן נראה שפרסום ושווק מוסדות אלה עדיין מוגבל ולא רותם את העוצמה השיווקית הטמונה ברשת החברתית, בו מצויים כל תלמידיו ומרבית מוריו.    למאמר המלא (pdf)

2 תגובות בנושא “פרסום, מיתוג ושיווק בית הספר בפייסבוק”

  1. שאלה: 

    כתבתם בתחילת המאמר: בי"ס תיכון מיסורי. מה הכוונה בבקשה? זה שם של בי"ס? הכוונה לבי"ס במיזורי?

    תודה 

  2. שלום יסמין.
    1. שימי לב שאנו מדברים על מאמר שנכתב ב- 2010, ושם אנו מדווחים על בית ספר שהעלה את התרומות אליו כתוצאה משימוש ב]פייסבוק שהיה אז בחיתוליו… (2007)
    2. במאמר יש הפניה היכן זה כתוב, וגם את שם בית הספר במיזורי, אך בבדיקה חוזרת כיום מסתבר שהמאמר המקורי נעלם מהרשת משום מה, ויש רק את ההקדמה/ תאור שלו:
    Heavin J,(2007). Warnings Aside, Teachers Embrace Facebook, Colum. Trib., Dec. 6, 2007,
    http://cffmv.blogspot.com/2007/12/warnings-aside-teachers-embrace.html
    3. המלצה שלנו: כדרי שתנסי להביא נתונים יותר עדכניים מ- 2010 וודאי מ- 2007…. גוגל ודאי יגלה נתונים עדכניים יותר בשאילתה חכמה כמו: פרסום בית ספר בפייסבוק או משהו כזה.

    בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.