מאמרים וכתבות על פרטיות ברשת

מאמרים וכתבות על פרטיות ברשת

לשם ניווט -השתמשו בתפריט העליון – "חוקים וכללים" -> "חופש ביטוי ורפטיות"

 10 הערות על אשליית הפרטיות . [דהמרקר 8-12-2011 מאת ירון כהן-צמח ואליחי וידל.] תמיד, בכל רגע ובכל מקום, יש מישהו שעוקב אחרינו – בין אם בזדון, או סתם כדי להפיק מזה רווח שכלל לא יזיק לנו; מצד שני, אנחנו מתים לדעת הרבה מאוד דברים על אנשים אחרים.

  • הפרטיות שלנו זה לא תמיד העסק שלכם [מירב קריסטל : 04.06.11, מדור צרכנות  YNET] סלקום, שופרסל, ועיריית ר"ג הן רק כמה מהגופים שהפרו את פרטיות לקוחותיהם, וחלקם אף נקנסו על כך. בינתיים, מועדוני לקוחות עוקבים אחרי כל קנייה שלנו, וחברות סוחרות בפרטים האישיים שלנו. כל צרכן שחש שהשתמשו בפרטיו לצרכי שיווק לא חוקיים יכול להגיש תלונה לרשות למשפט טכנולוגיה ומידע
  • על אובדן הפרטיות: Privacy Generations video clip. סרטון שהוקרן בכנס הבינלאומי ה-32 של אבטחת מידע ופרטיות. ירושלים, 27-29 באוקטובר 2010
  • הזכות לחשיפה ברשתות החברתיות מאת יעקב הכט (דצמבר 2010). – מרות השיח האינטנסיבי בדבר הזכות לפרטיות ברשת שרגולטורים בצדה, הולכת ומתהווה נורמה המרחיבה את טווח החשיפה של גולשים בכל הגילים, זאת עוד לפני הדיון בזכות לחשיפה. עדות לכך היא העלייה המשמעותית במספר הגולשים ברשתות החברתיות, שהחשיפה היא התנאי העיקרי להצטרפות אליהן. גם המשמעויות הסותרות של מושגים מסוימים, שבהם נדון במאמר, והמאבקים על הזכויות ברשת לא מנעו את פריחתן של הרשתות החברתיות, והן ממלאות מקום מרכזי בחייהם החברתיים של גולשים רבים.
  • אופסס…. משרד המשפטים והמחלקה לבטחון המדינה (ארה"ב) תיגו בטעות 84,000 אתרים כאתרי פורנו ופדופיליה, והסירו אותם מהרשת. מרבית האתרים היו אתרים תמימים שאין להם כל קשר להאשמות הלא מבוססות. משרד המשפטים העלה את הטיעון שילידם רבים נופלים כיום במלכודת פיתוי של פדופילים, אךלא הסביר כיצד טעות כזו מתרחשת. צנזורה על הרשת כבר אמרנו? [Feds Accidentally Shut Down 84,000 Websites over Wrongful Kiddie Porn Accusation.  by Sam Biddle Gizmodo`, Feb 16, 2011 2:20 PM]
  • מתי יכול מעביד לחדור לדוא"ל של עובד? ביה"ד הארצי: חדירה לדוא"ל ושימוש בחומרים כראיה אפשריים רק כשמדובר בתיבה מקצועית שבבעלות המעסיק ■ כשמדובר בתיבה אישית שהמעסיק הקצה לעובד – החדירה אסורה. [גלובס, 09/02/2011, מאת חן מענית] לכתבה המלאה.
  • מספרי זהות אישיים ברשת! ממשל אובמה יוצא ביוזמה לאיסטרטגיה לאומית לזהות מאובטחת במרחב המקוון (National Strategy for Trusted Identities in Cyberspace ) : מספר מזהה לכל גולש אינטרנט למנוע את מפגעי האנונימיות והפגיעה בפרטיות. הצעה בתמיכת הסוכנות לביטחון לאומי והמחלקה לביטחון המולדת (National Security Agency and the Department of Homeland Security). למעשה מדובר בזהות אישית לכל אזרח (כידוע אין תעודת זהות לאזרח אמריקאי כמו אצלנו), שתהווה "חתימה דיגטאלית" קודם כל בפעילות כספית מקוונת, וכלל אמורה להפחית את מספר הסיסמאות שאנו נאלצים לזכור, כשמערכת תזהה אותנו כגולשים הלגיטימיים והמזוהים. אין ספק שיוזמה זו מהווה מהפיכה של ממש בתפיסת האינטרנט ומקום הגולשים בה. ימים יגידו מה יצא מזה, אך נאה שאנו דמדומי השיקעה של ימי המערב הפרוע של האינטרנט, שהולכים ונמוגים ללא שוב. לכתבה המלאה Obama Eyeing Internet ID for Americans מאת Declan ;CBS News  ;McCullaghינואר 7, 2011.
  • הפרטיות הלכה לעולמה, ונכנסה לפייסבוק, מאת פרופ' בן קורן, (ה"ארץ" .25/07/10).  מאמר של רופא, המתאר את הפוטנציאל העצום לריפוי הולם באמצעות התיעצות עם מומחים מכל העולם באמצעות הרשת. אמצעי נגיש, זול מאד, מידי ומאד אפקטיבי (שיתוף מגון מומחים בבעיה הרפואית). אך זאת במחיר של חשיפה של פרטי החולה, והפרה בוטה של הפרטיות.

3 תגובות בנושא “מאמרים וכתבות על פרטיות ברשת”

  1. היי,

    אתם יכולים לפרסם איך להתרחק מסכנות ברשת??

    תודה

    חסוי!

  2. שלום אנונימי
    האתגר הוא לא "להתרחק מסכנות ברשת", אלא להיכרן ולהתמודד,ש בין היתר זה גם להתרחק, אך קןודם כל להכיר אותם ולנהוג בהתאם!
    בטוחים שתמצא כאן מידע חשוב. כדאי לבקר במדור המיועד לכך: פגיעה מקוונת – Cyberbullying כאן
    http://temp.ianethics.com/?page_id=990
    לגבי סכנות קונקרטיות, – תוכל למצוא ברשת הרבה אתרים העסוקים בהפחדה זו. למשל, תכניס לגוגל את המילים "סכנות ברשת".

    בהצלחה

  3. אני לא ידעתי על דבר זה אך אש/מח אם תפרסמו את זה יותר ותעלו את המודעות בפרסומות באתרים בעיתונים ועוד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.