בינה מלאכותית בחינוך – המצוי, הרצוי והפנטזיה

השתמשו בתפריט למכלה לשם ניווט (הדף הנוכחי  נמצא ב-  "חינוך אתיקה ו-ICT" -> נתוני עתק בחינוך)

                                           רותם אברום ואבני עידית  מאי 2017

למאמר המלא 

לפנינו סקירה מאתגרת, שמתחילה עם תיאור כללי של הסוגיה, המשכה  באפיון קצר של מה היא בעצם  בינה מלאכותית – במ, מעבר לסיסמאות ולמילים המופרחות למרחב הציבורי כבועות סבון נוצצות אך ריקות, מה הסטטוס כיום אודותיה, ומה מצופה בעטיה בעתיד הקרוב.
בהמשך נדון במטרת הסקירה: מה לבינה מלאכותית ולחינוך? מה הבשורה שמביאים אמצעי במ לחינוך, ואיך החינוך צפוי להתנהל עמם? נראה כאן ששילוב ה– במ בחינוך הוא בלתי נמנע ולמעשה כבר החל, ורצוי שאנו נוביל את יישומה בחינוך ולא שהיא באופן עצמאי תנהל אותנו, בדומה להטמעת המחשבים בחינוך כפי שנעה עד כה.
בפרוט יותר נראה שהבשורה של ה-במ בחינוך מתמקדת בשלושה תחומים מרכזיים יישומיים, השלובים זה בזה, שיתממשו באופן מדורג, גם אם הססני, החל מהעתיד הקרוב: (1) שימוש מושכל בנתוני עתק חינוכיים, (22) סייען  במ המשולב בכלל תהליכי ההוראה והלמידה, האישיים והקבוצתיים, (33) אינטראקציה מלאכותית "אנושית" אוטנטית בין הלומד למערכת, בין אם המערכת היא מכונה, רובוט, מחשב בלתי נראה וכל מאגר מידע שהוא.

למאמר המלא 

2 תגובות בנושא “בינה מלאכותית בחינוך – המצוי, הרצוי והפנטזיה”

  1. כמורה בדרג נמוך בבית ספר, אני רק יכולה להעיד שאני חשופה להמון דיבורים על עתיד בו מחשבים לא אנושיים יהיו חלק גדול מהחינוך של ילדינו. אני רק תוהה איפה משרד החינוך בעניין, איפה מקבלי ההחלטות ומי שאמור היה לפחות לדבר, לתכנן ולהתייחס לכך. תודה רבה לרותם ואבני שהאירו לי הרבה דברים שלא ידעתי קודם. אעביר זאת גם למורים האחרים. לפחות שאנו נדע לפחות על מה מדובר.

  2. שימו לב, שהתגובות מתפרסמות לאחר אישור מנהלי האתר, על פי תנאי השימוש שתמצאו בסרגל התפריטים העליון .
    תודה, ונשמח לראות עוד תגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.