איך לדווח על תוכן לא ראוי

איך לדווח על תוכן לא ראוי

חזרה לדף ראשי פגיעה מקוונת – cyberbullying

אברום רותם ועידית אבני

ראו גם: טיפול בפגיעות ברשת חברתית

במקרה של פגיעה מקוונת, ניתן לבצע:

א. תמיכה והנחיה למזער את הנזק מהפגיעה

ב. פניה לספקי שירותים לדווח על פגיעה ו/או להסרת הפגיעה מהרשת

פנייה לספקי השירותים.

לגבי סע' א. תמיכה והנחייה – ישנם פרטים בדפים האחרים כאן.

כאן נפרט פניה לספקי שירותים: בניגוד לעבר הלא רחוק, ישנה כיום מודעות גוברת והולכת לצורך בתגובה לפגיעה. אך יש לדעת ששום ספק שירותים לא שש להגיב, אלא אם יראה שמדובר במעשה שעלול בסופו של דבר לפגום ביוקרתו ובשמו כספק שירותים מהימן. כך גם פניה למשטרה: המשטרה חייבת לקבל כל תלונה של אזרח, אך לא מתחייבת לעשות משהו בנדון. היא תגיב בפועל רק במקרים מובהקים של פגיעה ברווחה האישית של המתלונן תוך הפרה בוטה של החוק. להלן טיפים ומידע – כיצד לפנות לספקי השירותים עניין:

..

1. הטרדה בטלפון

1.1. ככלל, אין טעם לערב את ספק הטלפון בעניין. אין לו שום עניין, וגם לא חוק או תקנה שמעודדים אותו לשתף פעולה, מה גם שזיהוי אוטנטיות וכנות התלונה הנדרש ממנו, הוא עסק מורכב שדורש משאבים לא זניחים. לכן יש לפנות למשטרה (ראה כאן בהמשך) ולא לספק שירותי הטלפוניה

1.2. במקרים נפוצים, בהם ההטרדה היא ממספר חסוי – ניתן לקבל שירות אצל ספקי טלפוניה הסלולרית (לשירותי בזק כנראה בעתיד) של "שיחה מזוהה חכמה" (או שם דומה). ברגע שמספר לא מזוהה יגיע אל הטלפון – המטלפן יקבל הודעה שעליו להזדהות בשמו, או לנתק. אם הוא הזדהה בשם כלשהו, מקבל השיחה יכול להחליט האם לקבל את השיחה על סמך שם המטלפן, או להתעלם (דומה מאד לשירות גובינה – שהמטלפן מבקש לשוחח על חשבונך).

1.3. בכל מקרה של הטרדה טלפונית משמעותית יש לפנות למשטרה. ככלל, באופן מעשי המשטרה תתערב רק במקרים קיצוניים ובוטים. הטרדה טלפונית – הכוונה לשיחה או מסר ( SMS) שאינך מעוניין לקבל, החוזרים על עצמם בפרקי זמן קצרים יחסית; בדרך כלל תוכן מטריד שאינך מעוניין לקבלו, כולל בעיתוי לא שגרתי, ולחילופין תוכן מאיים, בוטה וכד', המאיים על רווחתך האישית. מספר הטלפון ממנו התקבלה השיחה חשוב ומקל על תהליך הטיפול בתלונתך, אך לא הכרחי. אם לא מדובר באיום בוטה וברור שמצריך, לדעת המשטרה, התערבות מידית, תידרש לתלונה רשמית אליה יש לצרף רישום של כ- 10 שיחות לפחות (מועד מדויק בו התקבלה השיחה/ ההודעה ותוכנה, ומספר בטלפון ממנו התבצעה השיחה אם קיים).

1.4.טיפ למקבל הטרדה טלפונית: התעלמות, ובעיקר אי-תגובה היא המונע האולטימטיבי מפגיעה חוזרת. לא להגיב, וודאי לא להתווכח, פשוט לטרוק את הטלפון באדישות. מאידך, יש לגלות עירונות אזרחית וולדווח לרשויות אם מדובר בפגיעה שהתעלמות ממנה עלולה להסב נזקים, ו/או חומרתה רבה ו/או עלולה לגרום לנזק לאחר, למרות שאתה כמקבל המטרד לא תיפגע.

.

2. הטרדה בשירותי רשת באינטרנט כאתרים אישיים, רשת חברתית או כל שירות במקום ציבורי ברשת. כיום (2010) המודעות לפגיעה מקוונת גבוהה מבעבר הקרוב. לכל שירות ברשת יש "תנאי שימוש" "Term of use". בדרך כלל תמצאו בו, או דרך "עזרה", מקום בו ניתן לדווח על פגיעה במונחים של "דווח על שימוש בלתי נאות" Report Abuse . ככל שהפגיעה נוגעת ישירות למתלונן, ולא בשם צדק או פגיעה ברגשות ציבור מסוים, הסיכוי שתענו היא גבוהה יותר. במקרים חריגים מאד, אם הפגיעה מוחשית ובוטה, ספקי השירות יפעלו, בנוסף להסרת התוכן הפוגעני, גם לחסימת הפוגעים מגישה לשירות. שים לב –לא תתקבלנה תלונות אנונימיות, או משתמש לא מזוהה. לשם כך יש לספק זיהוי מלא ומוחלט של המתלונן. לכן מומלץ להירשם לשירות אליו אתה מתלונן גם אם אין חובה לעשות זאת.

2.1 שירותים מצויים בקהל המשתמשים הישראלי:

פייסבוק facebool logo

  • דווח באמצעות המקש "דווח על האיש" או "דווח על הדף" "דווח על הקבוצה" בתחתית הפרופיל של הדף.

הקשה על "דווח על…" תפתח את השדה הבא:

  • להתלונן על הטרדה או נסיון ליצירת קשר לא רצוי – הגש תלונה בדוא"ל (באנגלית!) [email protected].
  • פרטים נוספים רלוונטיים ניתן למצוא בדף "תנאי שימוש" שהוא באנגלית: Statement of Rights and Responsibilities (הצהרת זכויות וחובות של הספק)  [Facebook's Statement of Rights and Responsibilities], בו תמצא גם כיצד להתלונן על פגיעה בזכות היוצרים שלך.
  • ניתן להפסיק חברות ("הסר מרשימת החברים" בדף הפרופיל של החבר), למנוע ממידע שבא מחבר בדף שלך ("הסתר"), שאינך רוצה מסיבות שונות להסיר מרשימת החברים שלך.

2.2 בכל רשת חברתית אחרת העקרון מאד דומה: לחפש הפניה קונקרטית ל-"דווח על תוכן לא ראוי". בכל מקרה ניתן למצוא הפניה כזו "בתנאי השירות" ו/או ב"אודות" ו/או ב"עזרה" המצויים, בדרך כלל, בתחתית של כל דף.

.

. 2.3  יו-טיוב 

  • כדי לדווח על סרטון לא ראוי ביו-טיוב, עליך להירשם בו (ההרשמה חופשית).
  • היכנס לחשבון  (login)
  • פתח את הדף בו מצוי הסרטון שעליו אתה רוצה להתלונן
  • הקש על " Flag" המצוי תחת הסרטון

יפתח שדה נוסף (באנגלית) בו יש לדווח על סוג הפגיעה. בחר את סוג הפגיעה מהאפשרויות- "Selct a reason":

שימו לב: הסרטון לא יוסר אופן אוטומאטי לאחר דיווח שלכם. התלונה תיבחן לגופה. ככלל, ספק שירותים לא ממהר להגיב, אלא במקרים בוטים וקיצוניים, שפרסום עליהם עלול להזיק לשמו כספק מהימן.

  • אפשרות נוספת לתלונה – בסוף כל דף תמצא: Abuse and Policy Centre (אנגלית). שם תוכל לבחור מתוך מספר אפשרויות: תוכן לא ראוי, שימוש פוגעני, הסרת סרטון ומדיניות השימוש והתגובה של השירות. תוכל למצוא הנחיה YouTube's Community Guidelines כאן, ואת תנאי השימוש Terms of Use.

.

2.4 שירותי תוכן של יומנים אישיים, קהילות תוכן, דיונים מקוונים ("פורומים") וכד'. ככלל, הרעיון הוא שבעצם הרשמתך הנך מתחייב בין השאר לא להעלות תוכן פוגעני. כך כל ספק שירותים "מכסה" עצמו מתלונות על התוכן שמוצג בו. לכן כדי לשכנע את הספק בחומרת הפגיעה, יש לאזכר בתלונה את הסעיפים הרלוונטיים המופרים תוך ציטוט הסעיף הרלוונטי מתוך תנאי השימוש של הספק עצמו. אם נפגעת מפוסט (רשומה) בבלוג כלשהו, הודעה בפורום קהילה, או אף תמונה: כדי שתוכל לדווח רצוי (לעיתים זהו תנאי הכרחי) שתהיה רשום בשירות זה. לדוגמא:

  • שירותי אתר התוכן תפוז – לפנות בעמוד יצירת קשר (מופיע בתחתית כל דף): בכל פנייה לכתוב בקיצור ובבהירות את התלונה חובה לצרף את כתובת הדף המדויקת בו מופיע המפגע.
  • קפה דמרקר: ניתן לדווח על ידי לחיצה על כפתור "תוכן פוגעני" (לחיצה על סימן קריאה אדום הצמוד לכל פוסט, דיון, תגובה, תמונה או קטע וידאו).
  • וואל'ה: בכל סוג תוכן, בתפריט מצד ימין בכל דף תוכלו לדווח ב- "דווח לנו"
  • רשת חברתית לבני נוער "שוקס"- Shox : ניתן לדווח ב"כתבו לנו" בתחתית כל דף
  • 10 nana ישראבלוג ניתן לדווח ב"צרו קשר".
  • ועוד.…. אך חשוב להבין את העקרון, ובכל שירות תמצאו את הדרך לדווח
  • זכרו שספק השירותים אינו שש להיענות לדרישות למחיקה/ הסרה של תוכן פוגעני, וזה נעשה רק במקרים קיצוניים ובוטים. במקרים בהם אתה חש שאינך מקבל את התגובה ההולמת את חומרת הפגיעה, לחץ באמצעות הזהרת עורך דין מטעמך כמתלונן, או איום ברוח זו, עשויה להועיל. עם זאת, יש לזהות האם ההשקעה בתלונה עולה על הנזק שנגרם, בייחוד אם מדובר בספקי שירות לא מקומיים.
    ככלל, אל תצפו להיענות מהירה ואמפתית, במיוחד אם מדובר בשירות שאינו מקומי (ישראלי). במקרים לא מעטים תזכו לכתף קרה מאד, ונא לא לקחת זאת אישית. ספק שירותים חושב על "מה יצא לו מזה" ו/או כמה עליו להשקיע ממשאביו כדי להיענות לתלונות, וככל שהוא גדול ונפוץ יותר (כמו פייסבוק למשל) הוא חשוף ממילא להרבה מאד תלונות, ולכן התגובה תהיה איטית, ובדרך כלל לא תזכו למענה הולם את הציפיות שלכם, אלא אם אתם נחושים והפגיעה באמת בוטה וברורה ככזאת.

.

2.5 מסרים מידיים ככלל יש להשתמש בשירותים מוכרים ומצויים בלבד של מסרים מידיים . שירותים אלה מודעים היטב לפוטנציאל של פגיעה מקוונת, ויצירת קשר לשם מטרות פוגעניות מכל סוג. בכל שירות כזה תמצאו "דווח על פגיעה"-  "Report Abuse". במידה ואינכם מוצאים אפשרות זו השתמשו ב- "כתבו לנו"/ "צור קשר" או חפשו אפשרות דיווח תחת "עזרה". למשל, במסנג'ר (מיקרוסופט) תמצאו "Report Abuse" תחת "עזרה"

.

2.5 זיהוי הפוגע לשם הענשתו ומניעת פגיעה עתידית. במידה והפגיעה היא אנונימית, הספק לא יגלה את זהות הפוגע, גם אם הוא השתכנע בחומרת הפגיעה בך והסיר את התוכן הפוגעני. ניתן לאלץ את ספק השירותים לתת את כותבת ה- IP (באמצעותה ניתן לאתר את המחשב ממנו נעשתה הפגיעה), או מספר הטלפון ממנו נעשתה הפגיעה, רק באמצעות המשטרה. הגשת תלונה עם כל הפרטים, כולל צילומי מסך, מועדים מדויקים, חשדות שלכם, רקע אפשרי לפגיעה וכד'. המשטרה תפעל לשם כך רק במקרים נדירים, קיצוניים ובוטים במיוחד הגובלים בהפרת חוק בוטה של זכות הפרט, כבוד הפרט, ורווחתו האישית. מכאן שתלונה במשטרה תהיה רק במקרים של איומים, מראית עין של פעילות פלילית וכד'.

היעלבות, פגיעה בכבוד האישי כתוצאה מפגיעה, אינה עילה מספיקה בדרך כלל…

.

נשמח להערות מועילות בעניין, להבהרות, תוספות לרווחת הכל.

54 תגובות בנושא “איך לדווח על תוכן לא ראוי”

  1. שלום,
    אני מבקשת לברר איך מתלוננים על תוכן פוגעני (בילד) שפורסם באתר וורדפרס.
    תודה,
    נעמי

  2. הי נעמי
    אתר וורדפרס הוא אתר לכל דבר ועניין, ומי שכתב בו הוא גם בעליו, כך שתלונה לבעליו היא הדבר הראשון שעליך לעשות.
    חפשי שם "כתבו לנו" או שמהו כזה וכתבי שמה שבדף זה בזה יש תוכן פגועני ואת דורשת להסירו ומיד.
    אם זה לא עיזור, אנא שלחי את הלינק של הדף + התוכן לדוא"ל שלנו כאן [email protected]
    וננסה לסייע קונקרטית.

    תודה ובהצלחה.

  3. לילך,
    נראה שיש כאן חוסר הבנה. כאן המלצנו כיצד לדווח על חומר פוגעני בשירותים שונים.
    אנו לא הכתובת לדיווח על אתר זה או אחר.
    אגב, האתר שאת מדברת עליו – יש כמוהו רבים ברשת, כולל מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.
    הפתרון לא מסתיים בזה שמורידים אתר כזה או אחר, אלא בתרבות ואתיקה אישית וחברתית, שכה חסרה לנו.
    הפתרון אינו טכני וצנזורה אלא מודעות וחינוך למודעות אתית.

  4. שלום,
    אני מחפשת עבודה ובמהלך חיפושיי נתקלתי במודעה של חיפוש נשים צעירות כנראה לאתרי סקס. כיצד אני מדווחת על זה, האם ניתן בכלל ולמי? 

  5. שלום אפרת

    מאחר ולא פרטת היכן הפרסום, נוכל לענות רק באופן כללי:
    1. אין שום איסור לפרסום ברשת, כמו שאת מתארת כאן, כולל תכנים לא ראויים לדעתנו.
    2. ישנם מקומות בהם ישנם אסורים מסוימים על פרסום בסגנון/ תוכן מסויים,, שמפורטים בתנאי השירות/ההפעלה של האתר/השירות.
    3. רק אם האתר/ השירות אוסר זאת במפורש ניתן להודיע לו (בדרך כלל זה בתנאי השימוש, או "דווח על פרסום פוגעני"/ וכיו"ב)
    4. למשל בפייסבוק, או באתרי גוגלסייט, ניתן לדווח על כל פרסום/ אחר שכזה ישירות להנהלת האתר.

    בהצלחה

  6. שלום,
    רציתי לדעת איך ניתן להתלונן על אתר ישראלי שמפר את חוק הגנת הפרטיות? (לאחר שיצירת קשר עם מנהל האתר לא הניבה שוום מענה חזרה)
    תודה 

  7. שלום שלומי
    הבקשה שלך חסרה יותר מדי פרטים בשביל התייחסות קונקרטית.

    ככלל:
    1. אם הפגיעה בפרטיות איננה מאד פוגענית, ו/או הנזק שהיא עלולה להסב לך הוא מזערי, כדאי לשקול אם לנקוט עוד צעדים ממה שכבר עשית.
    יש לזכור, שברוב המוחלט של המקרים, החשיפה לאנשים שעשויים להכירך וכתוצאה מכך ייגרם לך נזק אמיתי לשהו הוא מאד קטן.
    דווקא התעלמות, במקום תגובה כדי "לנקום"/ "להראות" היא החכמה יותר והיעילה….
    2. אם בכל אופן נראה לך שנעשה לך עוול, עם נזק שניתן להראות אותו – פניה למנהל האתר, עם איום לפנות למשטרה.
    3. בהמשך – ככלל עומדות בפניך שתי אפשרויות: (א) תלונה במשטרה (ראה בפייסבוק דף משטרת ישראל) – אם אל מדובר במקרה באמת חריג, על גבול הפלילי, לא תקבל מענה מחוסר עניין ציבורי ואחר,
    (ב) פנייה באמצעות עורך דין לתלונה אזרחית – אפשרות זו תעלה לך כסף, ואם לא תזכה בתביעה זהו בהחלט חור בכיס, כמו גם זה ייקח הרבה זמן (עלול אפילו שנים).

    לאור זאת כדאי לשקול ברצינות אתה אופציה מספר 1…. אם לא מדובר בארוע יוצא דופן – ממילא עוד יומיים הכל ישכח….

    בהצלחה.

  8. איזה פרטים חסרים בשאלה שלי? למה חסרה התייחסות קונקרטית?
    אנסה לבאר, אתר ישראלי הפר את חוק הגנת הפרטיות בנוגע לפירסום פרטים אישיים ללא אישור (כתובת, טלפון, שם מלא וכו').
    ביקשתי שיוריד את הפרטים שלי פעמים דרך ההתכתבות באתר, ולא נענתי לא במייל ולא בטלפון.
    לפיכך ברצוני להגיש עליו תלונה לגורמים האוכפים את החוק בכדי שידע מה עשה.
    * לא הבנתי למה להתעלם יפתור משהו?!
    אין גוף בארץ שניתן לפנות אליו בכתב או דרך האינטרנט?
    האם הדרך היחידה היא לגשת למשטרה ולהגיש תלונה?
    תודה
    שלומי
     

  9. הפרטים שמסרת חיוניים כדי לדעת מה לענות לך עניינית כמפורט:

    1. העצה אודות ההתעלמות אכן לא רלוונטית לעניין כזה, זה טוב במקרה שמדובר בהשמצה/ פוגענות נגדך.
    2. אין גוף כזה.
    3. נשארה הדרך של הזהרת עו"ד תקיפה (בתקווה שבכך העסק ייפתר) או תלונה למשטרה על הפרת חסיון על פרטים אישיים שלך.

    בהצלחה

  10. שלום,
    יש ב"וואלה" משחק ילדים בשם "מוגובי" שהוא עולם וריטואלי לילדים, בוא יש תחרות האלף שם יש המודרניה חדר סודי שצריך לגלות את הקוד, מי שלא מצליח הם כותבים לי —תמשיך לחפש—- והקוד הוא —זיגוטה— זה משהוא שלא צריך להכניס במשחק ילדים לפי דעתי

  11. שלום חיה.
    איננו בטוחים שהבנו את הסוגיה שאת העלית כאן.
    אם הבנו נכון, מדובר, אולי, בחוסר טעם או וולגריות, אך עדיין זה במסגרת נורמות , כללים וודאי חוק קיימים.
    זכותך כאזרחית למחות בפני וואלה, על הוולגריות וגסות המלל במשחק לילדים, ולבקש למתן זאת. תוכלי לעשות זאת כאן
    (בצור קשר למפתחי המשחק). בחרי בקטגוריה "אחר"

    בהצלחה

  12. פרצו לי לפייסבוק וללכו את הפה שלהם בשם שלי ועשו את זה בצורה ממש חכמה ואיך שהוא הדפיסו את הדפים והביאו את זה לבעלי והיום אני עומדת להתגרש בגלל פייסבוק מטומטם ויותר מיזה אנשים שלא היו חברים שלי בפייסבוק הצליחו לקחת משם את התמונות שלי ופשוט אנשים היו באים אליי ושואלים אותי מה לי ולהם ואני לא מכירה אותם בבקשה אני רוצה שימחקו לי את הפייסבוק שלא יהיה לו זכר בבקשה תיצרו איתי קשר זה ממש חשוב לי 

  13. שלום

    אין בהודעה שהעברת באתר כאן, מספיק נתונים כדי לתת לך עצה שתועיל לך באמת.
    אם זה מאד חשוב לך שלחי פרטים לכאן, ולא נפרסם את ההודעה (כל תגובה כאן עוברת אישור לפני פרסומה)
    או למייל של האתר שההודעות שם מגיעות ישירות למנהל האתר בלבד [email protected]

    ככלל – ניתן לבטל חשבון פייסבוק – ראי הוראות בפייסבוק כאן (פשוט להיכנס לחשבון הפייסבוק שלך, ללחוץ כאן, ולאשר)
    https://www.facebook.com/help/delete_account

    אך שימי לב שאם התמונות שלך פוזרו בין החבר'ה, והם שומרים אותן לעצמם, אין שום אפשרות למחוק אותן.
    מאחלים לך רק טוב.

  14. לעתים קרובות כאשר אני משתמשת בדפדפן גוגול כרום, מוקפץ דף פרסומת שכותרתו "אתר זה עשוי להכיל תמונות פורנוגרפיות של אנשים שאתה מכיר" בנוסף, כאשר מבקשים לצאת מדף זה, עולה חלון השואל "האם אתה בטוח שאתה רוצה לצאת מדף להשיג זיון ללילה" (או ניסוח דומה
    כיצד ניתן לפנות לגוגול שיימנעו קפיצת דפים מסוג זה? 

  15. שלום רחל

    מדובר מן הסתם בווירוס שהגיע אליך. עשי ניקוי יסודי של המחשב, מווירוסים וחיות אחרות.
    אם כי, יש להודות, זה נשמע מוזר , כי תופעה כזו ממש לא מוכרת.
    בהצלחה.

  16. הי נעמי
    1. אם זה אינו נוגע בך אישית – וזה פורסם לכולה עלמה, לא נראה שיש טעם להתרגש מזה. לכל היותר להפנות זאת למשטרה (מקרים כאלה דרך הפייסבוק של המשטרה). ולגופה של ידיעה (שהוסרה כנראה כבר מהרשת) – מי שמודיע שתוך 6 שעות הוא הולך לשרוף את הים – ניתן להתעלם מכך. זה לא נשמע כאיום בר מימוש,
    2. לעומת זאת, יש מקרים שיש בהחלט להפעיל שיקול דעת. הודעה , שעל פניו נראה (ע פי הסגנון, אנונימיות…) שעלול להיגרם נזק לכותב או לאחר (לא כמו כאן – פרסום בעיתון מקוון)
    אלא בפייסבוק אישי למשל, ניתן בהחלט להרים טלפון למשטרה (אם זה נראה מאד דחוף, כמו איום התאבדות) או לדווח בפייסבוק של המשטרה.
    4. בכל מקרה – נא לא לקחת אחריות מעבר לדיווח לרשויות מוסמכות , ולסיים בזאת, וודאי לא להפיץ זאת ברבים הלאה ברשת.

  17. שלום רב שמי ניסים אילוז ליפני כחצי שנה הלכתי לתחנת משטרת אילת כדאי לדווח על דבר עברה על בן אדם בתחנה לא הועילו לעשות כלום הבן אדם הזה מאיים עליי נפשית והוא ניראה לי מהעבריני עולם תחתון הוא וחברים שלו רצית לדעת מה עליי לעשות אלימות מילולית יש לה סמכות גבוהה והוא לא מפסיק לאיים רציתי לדעת אם תוכלו לעזור לי בנושא כי אני כל לילה שאני הולך לישון אני גם שומע קולות באזניים של איומים ואני ממש מפחד קוראים לו אלעזר כהן ולחבר שלו קוראים ירון יעקובוב הם לפי ידיעתי גרים אחד בגיבעת שמואל ואחד בין צומת בילו לרמלה ההיתי שמח אם תענו לבקשתי כי זה לא ניפסק אני על סף היתמוטטות

  18. שלום ניסים

    לצערנו המקרה שאתה מתאר הוא מחוץ להשפעתנו.
    אנא פנה למשטרה שוב.

    נקווה שזה ייפתר, והמשטרה תסייע לך.

  19. אפשר יש אתר סרטים שניתן לראות פה סרטים היה מופיע report abuse סיקרן לחצתי על זה אני רואה ip שלי וקוב. הסרט ויש למטה לשלוח 4 ספרות ולדווח אני סגרתי מהר לא יעשו בזה שימוש אם לא מילאתי פרטים

  20. שלום.
    אנו מבינים שלחצת על דיווח report abuse, למרות שלא חשבת שיש בזאת משהו פוגעני, אלא לחצת מסקרנות.
    כמו שניתן להבין מההודעה שלך, ה- 4 ספרות הן זיהוי שמדובר באדם ולא ברובוט.
    בקיצור – לא קרה כלום, אך בפעם הבאה לא לעשות "סתם".

  21. איך אפשר לדווח על מישהו שהעלה סרטון ביוטיוב סרטון שלי בעירום

  22. מאחר ואין פרטים נוספים, לא נוכל לתת עצה קונקרטית.
    לאחר שהתמונה תוסר, כדאי לחשוב איך זה קרה ואיך למנוע דבר כזה בעתיד.

    בתכלס יש שני ערוצים שיכולים לתת מענה:
    1. (מןמלץ פחות) לפנות למשטרה (בקישור המצ"ב) להביא את כל הפרטים בייחוד את הלינק לתמונה/ לדף. http://www.police.gov.il/portal.aspx?pid=262&mid=39
    2. (נראה יותר אפקטיבי) לפנות לאיגוד האינטרנט שהקים גוף מיוחד שיכול לתווך ולטפל במקרים כאלה: http://safe.org.il/report/

    בהצלחה

  23. למי פונים בקשר לקבלת SMS מחברת יינות ביתן שמפרסם את המבצעים שלהם.
    קיימת אפשרות להסיר את עצמך מרשימת התםוצה ע"י תשובה "הסר" – אך התשובה שנשלחת למספר לא מונעת את השליחה מחדש של הפרסומת.
    בנוסף לכך כל מספר דקות נשלחת אותה הפרסומת ממספר טלפון אחר

  24. שלום. חסימת פרסומות ב- SMS:
    1. הפרסומות, יש להניח הם לא רק מחברת היינות המצוינת.
    2. באופן הפרקטי- אפשר פשוט להתעלם, לקבל זאת כמטרד נסבל.
    זאת כי האפשרות באמת לחסום או לגרום שלא ישלחו לכך, היא ממש מוגבלת וכרוכה לעיתים בכאב ראש, כשהתוצאה לא מובטחת.
    3. אגב, זה נגרם כי פעם, כנראה קנית יין או ביקרת בחברה/ מפעל, והתבקשת להשאיר מספר טלפון באופן כלשהו… :-).
    4. אך לא אלמן ישראל: קשה להניח שהם משנים יותר ממספר אחד או שניים, לכן אפשר פשוט לחסום.
    באנדרואיד יש משהו מובנה, ובאי-פון יש להוריד יישום נחמד שעושה את העבודה- iBlackList.
    5. הוראות מפורטות ראה/י כאן (באנגלית). [לגלול קצת למטה]
    בהצלחה.

  25. שלום אני חושב שמצאתי וירוס חדש שתוקף מחשבים ומצפין את עצמו
    נכנסתי לאתר שנקרא vodx.co.il  והם מבקשים שכדי שיתצאפשר לראות את הסרט צריך להוריד תוכנה אקיצר הורדתי את התוכנה ופתאם האנטי וירוס קפץ קפץ קפץ איזה 30 פעם והוירוס גרם לי שיהיה אי אפשר למחוק את הadblock שמותקן לי במחשב שעד עכשיו היה אפשר למחוק אותו
    אני חושב שזו נוזקה מתוחכמת מאוד שהיא עובדת על הadblock ואם שמים אותה בלי הadblock היא לא עושה כלום וכאשר מתקינים את הadblock אז אי אפשר למחוק אותו וככה אנשים חושבים שהבעיה היא בadblock בעוד שהבעיה היא בתוכנה הזדונית שהאתר vodx.co.il שותלים
    (לדעתי מה שהתוכנה הזאת עושה היא מצפינה את עצמה ואז מקפיצה מדי פעם פרסומת שמזכה את התוקף בתשלום)
    לא ראיתי כמעט מחשב של אנשים תמימים שלא נוצלו על ידי נוזקה זאת
    עכשיו כולם חושבים שהבעיה היא בadblock
    יש לי אנטי וירוס neset smart security ועשיתי סריקת רוגלות maleware
    ועוד דברים אני חושב שזה חזק מהתוכנות הרגילות ויש פה מישו מתוחכם מאוד מאוד
    למי אני מדווח בעניין זה?

  26. שלומי שלום.
    1. יש ללמוד את הלקח לא להוריד תכנות/ כלים ייחודיים להצגת סרטים. אם הסרטים או מוסיקה לא עולים/ משומעים בכלי צפייה סטנדרטיים – אז לוותר עליהם. אין שום סיבה להשתמש בכלי ייעודי לסרט ייעודי.
    2. נראה שזהו וירוס מתוך התכנה שהורדת להצגת הסרט, כך שאין כאן משהו כללי שיש להזהיר ממנו.
    3. כל מה שנותר הוא לנקות את המחשב, אולי עם תכנה אחרת, אם זו לא מגלה את הווירוס, ולאחל שזה לא יקרה שוב בהמשך.
    4. אתה יכול לדווח על כך בקבוצות שונות בפייסבוק שעוסקות גם בעניינים כאלה, כמו "ניהול תוכן דיגיטלי" בפייסבוק.

    בברכה ובהצלחה.

  27. יש בחור מחו"ל שהתחזה לבחורה ופתחנו מצלמות והוא הקליט אותי , ואיים שיפיץ את זה ביוטיוב וגם אצל כל החברים שלי בפייס וגם יעשה לי דף בשמי וישים את הסרטון אם אני לא משלם לו 1500 דולר. מחקתי את החברים ואת החשבון כולו אבל כנראה שהוא הוסיף כל החברים שלו אצלו כדי שאם לא אשלם יפרסם . מה אני יכול לעשות היעזרו לי.

  28. שלום מומו.

    אכן נפלת בפח, ותקווה ללמוד מכך, לא לתת אמון במישהי שברשת.
    הדבר הראשון לא להילחץ ולהיות חכם.
    בשום פנים ואופן לא לשלם, ובכל מקרה אחרי ההודעה שתעביר לו (ראה כאן בהמשך) לא להגיב יותר, פשוט להתעלם מכל מה שהוא יכתוב או יאמר.
    שמור על קור רוח, והכי חשוב זה להתעלם. לא להתווכח ולא להתחנן, ולא לבקש. כלום. בשבילך הוא לא קיים!

    תעביר לבחור רק עוד הודעה אחת: שאתה יודע עליו מספיק פרטים ואתה מגיש תלונה במשטרה על סחיטה, ושהמשטרה מתייחסת בחומרה לדברים כאלה,
    גם אם הוא מחו"ל. תגיד לו שאתה מגיש תלונה למשטרה במדינה שלו.
    בינתיים אסוף כל פרט שאתה יודע על הבחור הזה, ואחרי שליחית ההודעה – חסום אותו מיד אם זה היה בפייסבוק..
    אם דיברתם באנגלית, תוודא שההודעה שלך תהיה באנגלית טובה ולא משובשת, ובעיקר הודעה קצרה ותקיפה. לא לאיים, רק לומר לו על תלונה במשטרה על סחיטה.

    עליך לעקוב אחר הדברים אם הוא יממש את איומו. לא ברור איפה הוא יפרסם זאת. ביוטיוב או בפייסבוק זה בספק, כי זה מיד יוסר משם (לא מסכימים לעירום).
    תמיד תוכל להתלונן ביוטיוב או בפייסבוק (אם זה יפורסם) שזו סחיטה, ואתה דורש להסיר את הסרטון משם.

    בא נקווה שזה לא יגיע לכך. זכור: לשמור על קור רוח, כי באמת אין לך מה לעשות באמת. תזכור שבשירותים הגדולים כמו יוטיוב או פייסבוק הוא לא יכול לפרסם זאת,
    ואם הוא יעשה זאת במקומות אחרים, נקווהש החברים שלך לא מכירים אותם, וזה יתפוגג מעצמו.

    אז קח נשימה ארוכה, ותזכור לא לתת אמון לשום זר או זרה ברשת…

    בהצלחה.

  29. שלום,
    הבחור ממשיך לאיים למרות שהזהרתי אותו שדווחתי למשטרה בארצו הוא טוען שהוא לא מפחד, וטוען שיפתח דף בפייסבוק על שם שלי וישים בו את הסרטון , וישלח לחברים שלי בפייס את הסרטון , אך אפשר לחסום אותו מלעשות כך למי צריך לדווח בפייסבוק ? אני אמסור להם את שמו בפייס על מנת לדוויח עליו שהוא מטריד וסחטן . למי צריך לפנות בדיוק? אני צריך גם שיחסמו את הפייס שבטלתי לגמרי ושידעו שאני לא משתמש בשם הזה יותר.

  30. בהמשך….

    1. תתעלם. אל תענה לו יותר ואל תגיב. זה המפתח. חסום אותו בפייסבוק, והוא לא קיים עבורך יותר. (כדי לחסום ראה בפרטיות או פשוט בדף שלו יש אפשרות כזו)
    2. ברגע שאתה חוסם אותו אין לו גישה לחברים שלך (אלא אם שמר אותם קודם, מה שפחות סביר).
    3. אין טעם להתלונן עד שהוא לא פרסם בפועל.
    4. ברגע שיפרסם – דווח בדף הזה לפייסבוק שזו סחיטה והטרדה ודרוש להסיר זאת. (בסרגל הדף למעלה יש "שתף", "התראות", ו- שלש נקודות ."…" לחץ על ה- …. ויש שם "דווח על הקבוצה". תבחר שם "תוכן מיני" או "מטריד אותי" ובהמשך תענה על הדברים.

    מה שחשוב – זה לחסום אותו ולא לבא אתו בשום אינטרקציה! בשבילך הוא לא קיים יותר.

    בהצלחה

  31. אני רוצה לדווח על השם הזה (השם שלו) שהוא מתחזה לבחורה וסוחט אנשים sabrina Nounussax נא להסיר או לחסום אותו.
    תודה.

  32. שלום,
    הבן שלי כתב תגובה בסרטון ביוטיוב.
    שאל למה שונה שם האתר.
    קיבל תגובה פוגענית באנגלית.
    פאק יזראל והלוואי שדא״ש יתפסו אותך.
    הדף והתמונה של הכותב מפחידים כוללים הרבה חומרים של שנאת ישראל.
    הילד מבוהל.
    מה אני עושה?
    איפה מדווחת?
    איך מגינה עליו/ עלינו?
    בתודה מראש

  33. שלום גילה
    1. ראשית צריך להוריד את החרדה. להסביר שאין כל צורך לחשוש. אז מישהו כתב משהו לא נחמד, זה לא מאיים על רווחתו של הבן שלך, ויש להסביר לו שזו הרשת, לטוב ולרע. יש לנצל את הטוב, ולהימנע וגם לדעת פשוט להתעלם מהרע, שכן יש ציבור גדול של דורשי רע ושנאה, ולא להתרגש מכך.

    2. ולענייננו: הפגיעה, אנו מבינים, נעשתה כתגובה למשהוש כתב הבן שלך בסרטון מסוים ביוטיוב. חבל שלא העברת את הלינק לדף בו הפגיעה, שנוכל להבין ביתר דיוק את העובדות.

    3. נציע להתלונן בלינק המצ"ב על תוכן התגובה (לסמן את הסעיף "השמצה"). לשם כך יש לנסח בקצרה מאד באנגלית, ולשים שם את הלינק של הדף המדובר + שם המגיב. להערכתינו התגובה פשוט תוסר ושלום על ישראל. זה נכון גם למקרה שבו.
    https://www.youtube.com/reportingtool/legal?rd=1

    רק טוב, ונקווה שבנך ילמד מהמקרה מה הנזק בפגיעה והעלבה של אחר, ולהבין שזה חלק מחיינו כיום ברשת.

    בברכה ורק טוב.

  34. אהלן ,
    רציתי לדעת למי ניתן לפנות לאחר קריאת כתבה שלפי דעתי ראוי היה שהיא תעבור צנזורה נוספת מבחינת איסור הפרסום
    דוגמה(עצובה מאוד לדעתי) : פורסם היום על התכנון המקורי של הפיגוע בשרונה , שכלל דקירה באמצעות סכינים שהוספגו ברעל
    מדוע צריך לתת לאנשים רעיונות נוספים ??למה זה ענייני כתור ציבור לדעת דבר כזה, הרי אין לי שום דבר להגן על עצמי מפני סיטואציה כזו! האם ניתן להגיע לאיזשהו גוף שימנע פרסום של מידע כזה?
    לצערי בתקופה האחרונה ישנם הרבה מאוד כתבות שלצורך ה"צהוב" יפרסמו כל פרט הכי קטן שניתן להשיג אבל בצורה כ"כ עצובה המידע הזה רק פוגע בסביבה שלהם מבלי לשים לב לכך כלל.
    ניסיתי את האופציה של " דווח על שגיאות בכתבה" או ניסוח דומה שרשום בכמעט כל האתרים היום ,ולצערי כפי שניתן להבין לא קיבלתי תגובה או שינוי .
    יש למי לפנות בעניין?

  35. שלום מיכל

    לא ניתן למנוע מפרסומים כאלה ואחרים באופן גורף וכללי.
    אם רוצים להסיר כתבה שבה תוכן לא ראוי, לדעת המתלונן הפוטנציאלי, יש קודם כל להתייחס לתנאי השירות של המדיה בה הכתבה פורסמה.
    סיכוי גבוה יותר להצלחה יהיה אם המידע בכתבה פוגע באופן אישי במתלונן – פוגע בשמו, מאיים ספציפית עליו וכד'.
    רק במידה ומדובר במידע פוגעני בעליל, או חותר תחת חוק וכד', ניתן להתלונן במשטרה.

    ככלל, העולם כולו מצוי בתקופה בה מתגבשים מחדש כללי פרסום ואי-פרסום, וייתכן בהחלט, שכתבה כזו, או חלק ממנה, לא יפורסם בעתיד, לאחר הסדרה כזו, מטעם המדינה למשל.
    עש שזה יתגבש ויוכל (משלון הכלה) ויישום יעבור עוד זמן רב.

    לצערנו, לא נראה שבעיתוי הנוכחי ניתן לעשות משהו קונקרטי.
    לכל היותר ניתן להתלונן באזני בעל האתר, נותן השירות ולהביע את הסתיגותך, ופרט למקרים מאד נדירים, תלונה זו לא תענה בחיוב.

    זו המציאות שלנו כיום.

    בברכה.

  36. פנינו לאתר joomla להסרת שיימינג גם עם עורך דין והם מסרבים שיימינג על רקע גירושים מה עושים?

  37. שלום ברכה.

    מצטערים על הקשיים שאת חוות.
    יש כאן בעיה מובנית, כי joomla היא רק פלטפורמה, ובעקרון לא אחראית על התכנים שמופיעים בה.

    העו"ד ששכרתם אמור להכיר את הסוגיה. כנראה אין מנוס מתביעה ממש, שיעלה לך הרבה וייקח זמן.
    הדבר הטוב ביותר הוא אם ניתן לזהות את הכותב/ מפרסם המידע שעושה שיימינג. תביעה אישית עשויה להועיל הרבה יותר.

    מצד שני, כדאי לשקול עד כמה באמת, מעבר לעגמת הנפש הברורה לגמרי, השיימינג הזה מזיק לך באמת.
    האם הפרסום הוא במקום בו אנשים משמעותיים לחייך/ עבודתך נכנסים שם? האם זה בפורום / דף קהילתי כלשהו שקשור אליך?
    ייתכן וניתן פשוט להתעלם… ? זה אכן נשמע מתסכל, אך דווקא התעלמות עשויה למסמס את המעשה כולו.

    כמו כן, ללא הוכחת נזק ממשית, האתגר גדול עם סיכוי קטן למימוש משמעותי.

    בהצלחה.

  38. שלום!
    ברצוני לשאול 2 שאלות:
    ♢יש לי חשש שאתמול פרצו לי לאינסטגרם מכיוון שמספר העוקבים שאני עוקבת אחריהם עלה לבד. מה שמטריד אותי זה במידה ואכן פרצו ושיניתי סיסמא הפורץ יכול להיות פעיל בחשבון שלי? כי האינסטגרם בפלאפון לא יוצאים ממנו אז אם השנה סיסמא זה לא יעזור?
    שאלתי השנייה כאשר אני מדווחת לאינסטגרם ניתן לרשום בעברית את הדיווח?
    תודה

  39. שובל שלום

    לא ברור מה את שואלת בדיוק.

    ייתכן ויש עוד אנשים שהתמונות שלך מצאו חן בעיניהם והם רוצים לעקוב. זכותם, אלא אם הגדרת אחרת. למה את חושבת שפרצו לך את החשבון?

    בתכלס – לא יזיק להחליף סיסמא מידי פעם, אם שינית אין סיבה סבירה שהפורץ (לכאורה) יוכל להיכנס שוב.
    אך כדאי לבדוק שאכן הסיסמא שמורה היטב ואין למישהו אחר גישה לחשבונך. כמו גם לא להיכנס ללינקים ואתרים שאת מקבלת ממישהו לא מוכר.

    לכתוב תלונה לאינסטגרם – תמיד עדיף לכתוב באנגלית בקיצור ובהירות מה את מבקשת/ מתלוננת. איננו יודעים אם יש שם מענה לכותבי עברית. לא לסמוך על זה.

    בהצלחה.

  40. תודה על המענה….
    אני חוששת מכיוון שבfollowing(האנשים שאני בוחרת לעקוב אחריהם) זה עקב מבלי שארצה על דפים שלא ידעתי על קיומם😊
    שאלתי היא כזו בדרך כלל שמשתמשים בפייסבוק אינסטגרם כאפלקצייה בפלאפון החשבון נגיש מבלי שאכנס ואצא שוב ושוב לכן שאלתי האם שינוי סיסמא הוא רלוונטי כי כביכול ה"פורץ" במידה ופרץ עדיין יכול להיות פעיל בחשבוני? אני קצת חרדה ולא מצליחה להסביר תודה חפשתי שעות מישהו שיסביר👌

  41. מתחת לכל סרטון יש פס לבן ועליו: "הוסף (מסומן עם +)", "שתף" ו- "עוד" (מסומן גם עם שלש נקודות …) לחץ על "עוד" ותקבל "דווח". לחץ על "דווח".
    בהצלחה.

  42. שלום. אני רוצה לדווח על משתמש בשם Lior18 עספור‎, הוא הגיב על סרטון בצורה נוראית, אחרי שמישהי ענתה לו
    ,הוא התחיל להטריד אותה מינית.
    אני מפחד על הבטחון שלה, תוכלו לעזור לי?

  43. הבקשה שלך כללית מדי ולא ברורה. למשל, למה אתה מדבר בשם הנפגעת? באיזה אופן נעשית ההטרדה?
    ככלל, מי שהעלה את הסרטון , (ולמעשה כל אחד אחר) יכול להתלונן בפני הספק שמאחסן את הסרטון (יוטיוב? פייסבוק?) על תגובה שלא הולמת, ובכך לסגור את העניין.
    אם יש חששות מעבר לתגובה ברשת – ללא פרטים לא ניתן לייעץ.
    במקרים חמורים של חשש ו/או איומים לפגיעה פיזית – ישנה משטרת ישראל.

    בהצלחה ורק טוב.

  44. שלום,
    אני רוצה לדווח על תוכן מזעזע באתר המדווח, שכולל הסתה פרועה מאת עו"ד כנגד שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין. אשמח לדעת כיצד לפעול בעניין. הקישור נמצא בראש העמוד שם (הוא ארוך מדי למשבצת ה-URL כאן), אבל אני מוסיף אותו גם פה.
    http://www.quimka.net/a345593-%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A0%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%94%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%AA%D7%9A-%D7%A9%D7%A8%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%95-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%9A

  45. אכן אתה צודק. תועבה במלא מובן המילה.
    לצערנו לא ברור מה ניתן לעשות באמת. בעקרון הנפגע יכול לתבוע את עו"ד שמחה ניר, על דברי בלע אלו. אך יש לשקול את הדברים הבאים:
    1. אין לנו מושג אודות התפוצה של האתר הזה, אך נראה שדברי בלע אלה מגיעים למיעוט זניח של קוראים, אם בכלל, וברור שאין השפעה כלשהי על כבודות של השופט.
    ברור לכל בר דעת שמדובר כאן באדם עם מצוקות אישיות, ואין לקחת את הדברים שלו ברצינות, כמו גם לא לקרוא אותם.
    2. פנינו אל הנהלת השירות שמאפשרת פרסום ברשת של דברי בלע אלה, לשקול איסור פרסומם. פנינו בשם ההגיינה הציבוירת ושמו הטוב מסחרית של השירות.
    3. על פניו נראה שכל מאמץ משפטי רשמי נגד המגדף ונגד השירות שבאמצעותו הוא מפרסם את גידופיו, גדול מאד, נראה שדווקא התעלמות ממנו , משיגה הרבה יותר. כמה זמן הוא עוד יוכל לצעוק ולגדף מול הרוח?

    תודה שהבאת זאת לתשומת לב.

  46. איך חוסמים הודעות מאתרי הכרויות?
    ניסיתי כמה פעמים לדבר עם החברת תקשורת וזה לא עזר.. אני עדיין מקבל הודעות כאלו

  47. שלום דודו.
    אכן זו צרה צרורה. מספיק להיכנס פעם אחת לשירותי רשת בנושאים מגוונים, ומאז אתה "שבוי" בהם.
    כדי למנוע זאת, ובכלל כהרגל קבוע לגלישה בטוחה ומוגנת יותר, יש לנקוט את האמצעים הבאים, תוך הסתייגות שאין תרופה שתמנע זאת לחלוטין.
    1. תוך מתן השירות יש להימנע עד כמה שניתן, ממתן פרטים אמתיים, כמו כתובת מייל אמתית לדוגמה (או מייל ייחודי למקרים כאלה בלבד), שם משתמש במדיה החברתית וכד'.
    2. לגלוש לאתרי שירותים למיניהם עם "חלון גלישה נסתר" , שמוכנה גם "גלישה אנונימית" – קיימת אופציה כזו בכל גלשן רשת כיום.
    3. יש להקפיד על ניקוי כללי של הגלשן, כולל מחיקת ה" cookies" מידי פעם באופן גורף.
    4. לעבוד באופן קבוע עם חוסם פרסומות/ מסכים קופצים (למשל, יישום AdBlock, כמו גם מסננים כבדים יותר כמו Ghostery.)
    5. אין טעם לפנות לחברות, שפרסומות אלו מפרנסות אותן. אף לא אחת תמנע זאת מיוזמתה.
    6. בשירותי מדיה כמו פייסבוק, גגול ניתן לחסום באופן סלקטיבי הודעות ממן אלה, ובמייל ניתן להגדיר כ- "זבל" או "חסום שולח"..

    בהצלחה ורק טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.